Tuesday, July 21, 2009

Kemalangan Ngeri Melibatkan Pelajar PASTI Jasin (Nurul Iman)

Van Pasti Nurul Iman yg dipandu oleh Saudara Lokman b. Md Daud


1) Kemalangan berlaku di jalan menuju ke Kemendor (berhampiran dengan Sekolah Menengah Teknik Jasin), ketika itu van PASTI sedang menghantar pelajar ke rumah masing-masing. Semua pelajar ini dari Pasti Nurul Iman, Kesang Tua, Jasin, Melaka.

2) Berdasarkan maklumat saksi kejadian, kereta wira tersebut telah terbabas & memasuki jalan yg bertentangan iaitu laluan yg dilalui oleh van Pasti itu. Dan telah melanggar van Pasti secara tepat bahagian depan van.

3) Van Pasti dipandu oleh saudara Lokman b. Md Daud bersama 12 org pelajar & seorang pembantu Pasti.

4) Alhamdulillah semua pelajar & pembantu terselamat dari kemalangan tersebut.

5) Buat masa sekarang, majoriti pelajar Pasti telah pulang ke rumah masing-masing setelah menerima rawatan di wad kecemasan Hospital Jasin.

6) Setakat ini, pemandu van, Saudara Lokman telah ditempat ke wad B4, Hospital Besar Melaka. Beliau mengalami patah kaki akibat tersepit. Beliau pengsan ditempat kejadian sejurus kemalangan itu.

7) Adik Liyana bt. Sabarudin berada dalam keadaan yg kritikal, ditempatkan di ICU (Aras 2) Hospital Besar Melaka. Beliau mengalami pendarahan dalam perut & telah menjalani pembedahan petang semalam.

8) Adik Fatiyatul Akma bt. Zulkifli ditempatkan ke aras 1-2, Hospital Besar Melaka. Beliau mengalami patah kaki.

9) Semoga anak-anak Pasti ini diberikan kekuatan zahir & batin dalam menghadapi peristiwa ini. Mari kita sama-sama menadah tangan & memohon semua yg terlibat kembali sihat seperti sediakala.

10) Adalah amat penting, kita mendoakan kesejahteraan mereka. Ikatan yg telah wujud antara guru Pasti & pelajar Pasti diibaratkan sebuah keluarga yang mesra. Ikatan tidak mudah dipupuk kecuali dengan adanya pengorbanan semua pihak.



Kereta wira yg dipandu oleh pemuda Melayu. Beliau telah menghembuskan nafas terakhir dalam jam 1.30 petang di Hospital Jasin.


Adik Fahiyatul Akma bt. Zulkifli sedang berehat di katil 10, Aras 1-2 Hospital Besar Melaka.
Adik Akma mengalami patah kaki & beberapa kecederaan di muka. Adik Akma ditemani oleh ayahnya iaitu Ustaz Zul.

Dashbroad van terperosok rapat ke kerusi pemandu.

Pintu sebelah pemandu koyak dengan kasar akibat pelanggaran yg kuat.

Cermin van mengalami keretakan secara menyeluruh.

Sumber maklumat diperolehi dari blog Pasti Melaka, http://pastimelaka.blogspot.com/

No comments:

Post a Comment

 

blogger templates | Make Money Online