Monday, August 24, 2009

Kerajaan BN luluskan Konsert Michael Learns To Rock di Bulan Ramadhan…!!!




1) Dari perkara ini dapat dilihat betapa tidak rasionalnya keputusan jemaah menteri dalam meluluskan penganjuran konsert Eternity Tours yg turut diundang kumpulan penyanyi luar Negara iaitu Michael Learns To Rock…


2) Dimanakah letaknya rasa tanggungjawab sebagai pemerintah…!!! Tidak langsung menjaga sensitiviti umat Islam Malaysia… Di dalam bulan ramadhan yg mulia ini… Negara Malaysia bakal dicemari dengan program & aktivti maksiat dengan kelulusan kerajaan BN yangmana majoritinya dikuasai oleh orang-orang Melayu Islam.


3) Mengikut jadual, konsert ini akan dijalankan pada 5 September bersamaan 16 Ramadhan 1430H… Sudah semestinya konsert ini akan menyebabkan rakyat lalai & meninggalkan amal ibadah, yang lebih menakutkan konsert ini akan menyebabkan berlakunya masalah keruntuhan akhlak & moral mereka.


4) Persoalan yg kedua ialah dimanakah penegasan mengenai pencegahan virus H1N1…???

Adakah konsert ini tidak berpotensi dalam menyebarluaskan lagi virus H1N1 kepada rakyat… Sudah semestinya virus H1N1 akan mudah tersebar dikalangan pengunjung konsert itu.


5) Dengan ini, selaku pemuda PAS… kami rasa bertanggungjawab dalam usaha menentang penganjuran konsert ini…!!! Dengan penuh harapan, diharap pihak majlis fatwa & jabatan agama Islam dapat bertindak menghentikan aktiviti maksiat ini sebelum ianya terlambat. Dan pihak kementerian kesihatan juga mesti bertindak menghalang penularan H1N1 dengan menghentikan aktiviti konsert ini…!!!


Sila klik di bawah, Kenyataan Media oleh Dewan Pemuda PAS Malaysia...

BANTAH KONSERT MICHAEL LEARNS TO ROCK - ETERNITY TOUR 2009: LIVE IN MALAYSIA PADA 5 SEPTEMBER INI, DI ARENA OF STARS, GENTING HIGHLANDS.



No comments:

Post a Comment

 

blogger templates | Make Money Online