Tuesday, January 24, 2012

Gelombang Hijau Terus Mara Mendominasi Dunia


Ketua Dewan Ulamak PAS Pusat, Dato’ Tuan Guru Hj Harun Taib menegaskan Islam akan terus mendapat tempat dalam hati dan sanubari umat Manusia pada hari ini.
Beliau percaya gelombang ‘Hijau’ ini akan turut melanda Malaysia setelah melanda negara-negara lain khususnya negara-negara Arab seperti yang berlaku sekarang.Ianya adalah suatu perkara yang tidak boleh disangkal lagi oleh sesiapa lagi.
Beliau menegaskan demikian dalam ucapan beliau ketika merasmikan Majlis Makan Malam anjuran Dewan ulamak PAS Pusat baru-baru ini.
Majlis Makan Malam tersebut telah diadakan di Hotel Permai, Kuala Terengganu baru-baru ini telah berjaya mencapai sasaran sepertimana yang telah digariskan oleh pihak penganjur.
Menurut Ustaz Ismail Osman, Setiausaha Dewan Ulamak PAS Negeri Terengganu , Majlis Makan Malam tersebut telah mengumpulkan para penderma daripada seluruh pelusuk negara. Majlis ini telah dirasmikan oleh Ketua Dewan Ulamak PAS Pusat, Dato’ Tuan Guru Hj Harun Taib.
Lebih kurang 300 penderma daripada seluruh negara telah datang menjayakan program tersebut.
Menurut Ustaz Ismail lagi, ianya adalah salah satu program yang dianjurkan oleh Dewan Ulamak PAS Pusat dibawah Lajnah Kebajikan  dalam usaha untuk mengumpul dana untuk memperkukuhkan persiapan Dewan Ulamak khususnya menjelang Pilihanraya Umum yang akan datang.

No comments:

Post a Comment

 

blogger templates | Make Money Online