Sunday, July 5, 2009

Manek Urai : Golongan belia menyokong penuh PAS & Kepimpinan Tuan Guru Nik Aziz Nik Mat

Program Konvoi Bermotor di Dewan Undangan Negeri (DUN) Manek Urai


1) Perkara ini dapat dibuktikan apabila ramai golongan belia menyertai program konvoi bermotor semalam, Ia disertai lebih 300 anak muda yang layak mengundi di Dun Manek Urai.


2) Setiap Unit Peti Undi(UPU) telah menghantar seramai 30 orang peserta yang usianya mencecah 21 tahun ke atas dan mereka termasuk dari kelab kereta nasional, motosikal klasik dan motosikal berkuasa tinggi.


3) Program tersebut telah dirasmikan oleh Ketua Dewan Pemuda PAS negeri, Ustaz Abdul Latif Abdul Rahman. Dalam ucapan perasmiannya, beliau percaya dan yakin bahawa golongan muda hanya mahukan PAS dan Pakatan Rakyat mengembalikan kegemilangan negara setelah dihancurkan oleh BN dengan pelbagai penyelewengan.


4) Tambah beliau lagi, dengan melihat kehadiran anak muda yang begitu ramai pada pagi tadi, ini menunjukkan bahawa golongan beliau lebih yakin dengan kepimpinan PAS dan Pakatan Rakyat.

"Walaupun BN menyembunyikan segala kepincangan yang berlaku namun rakyat terutamanya golongan belia mudah menghidu kerana teknologi maklumat sekarang semakin canggih," katanya.


5) Konvoi bermotor tersebut melalui Kampung Peria, Sungai Sok, Chuchuh Puteri, Lata Rek, Laloh dan berakhir di Manek Urai.



6) Antara tetamu yang turut hadir : calon PAS DUN Manek Urai iaitu Saudara Fauzi Abdullah, anggota parlimen Kota Bharu, Dato' Wan Abdul Rahim Wan Abdullah, Ketua Dewan Pemuda PAS Kelantan, Ustaz Abdul Latif Abdul Rahman dan Ketua Penerangan PAS, Ustaz Ahmad Baihaki Atiqullah.


7) Golongan belia merupakan 45.5 % atau 5,598 orang daripada 12,293 pengundi di Dun Manek Urai. Manakala pengundi berumur 40 - 59 tahun seramai 4,511 orang.



Bergambar semasa perlawanan bola sepak antara pasukan Belia Manek Urai (Belia MU)
dengan Veteran Kelantan yang terdiri di kalangan bekas pemain Kelantan dan Malaysia.



Pemain kedua-dua pasukan melepaskan belon yang bercetak lambang PAS sebagai simbolik kesediaan mereka mengekalkan kemenangan PAS di Manek Urai 14 Julai ini.




No comments:

Post a Comment

 

blogger templates | Make Money Online