Tuesday, July 7, 2009

Tahniah kepada rakyat Jasin & Bekas Komando

Lori sedang meratakan tanah


1) Alhamdulillah dilafazkan apabila terbaca berita mengenai perkembangan rakyat Melaka kebelakangan ini... Umno tidak mudah dapat menipu rakyat yang sedang mengalami zaman perubahan yang drastik ini.

2) Dilihat dalam Harakahdaily yg bertajuk, "80 ahli Umno cawangan Pondok Kempas keluar parti"... Apakah punca mereka berani bertindak sedemikian? Mereka membantah pembinaan jirat Cina di kawasan majoriti penduduknya kaum Melayu.

3) Mereka telah mengadakan beberapa siri bantahan umum di sekitar Melaka, tetapi hasilnya... mereka dilabelkan sebagai penyokong Pakatan Rakyat, diugut untuk ditarik balik bantuan kerajaan dan akan ditangkap polis... Inilah hasil perjuangan nasib rakyat walaupun mereke mendaftar sebagai ahli Umno. Mereka ini juga telah bersusah-payah dalam memenangkan Umno dalam semua pilihanraya.

4) Sepanjang proses bantahan umum itu, TIDAK PERNAH HADIR seorang pimpinan Umno, wakil rakyat @ pihak kerajaan negeri dalam membincangkan masalah yang dihadapi oleh rakyat. Malah buat-buat tak tahu je.

http://www.harakahdaily.net/index.php?option=com_content&task=view&id=21604&Itemid=50




1) Mari kita susuli kes mahkamah seorang bekas komando... "Bekas komando menang saman terhadap Kerajaan Malaysia "....

2) Beliau telah dilucutkan segala hak & keistimewaan yang telah dimiliki beliau sepanjang berkhidmat dalam tentera... Elaun komando dipotong... 'Bere Hijau Komando" dilucutkan...

3) Beliau telah didakwa membantu kempen PAS dalam Pilihan Raya Umum ke 11 pada 2004. Beliau memberanikan diri untuk memfailkan kes tersebut di mahkamah & akhirnya beliau menang perbicaraan tersebut.

4) Kata beliau, "Alhamdulillah kini saya bersyukur kerana hak dan maruah saya telah dikembalikan, saya juga mengucapkan terima kasih kepada semua yang membantu terutamanya sahabat saya Zabidin Sulaiman yang banyak membantu sokongan moral dan sebagainya"...

5) Sila layari harakhdaily untuk dapatkan info lanjut, http://www.harakahdaily.net/index.php?option=com_content&task=view&id=21601&Itemid=50

No comments:

Post a Comment

 

blogger templates | Make Money Online