Thursday, December 17, 2009

Lagi nasib rakyat dipermainkan oleh BN...

Kerajaan Persekutuan memperkenalkan Cukai Barangan dan Perkhidmatan (GST)....

1) Cukai ini dilaksanakan pada pertengahan 2011 (jika tiada suara rakyat yang membantah).
2) Kerajaan bercadang untuk melaksanakan GST pada kadar 4% dan pengecualian kepada barang keperluan (beras, sayuran, tepung, gula).
3) Adakah pihak kerajaan ada hak dalam mengawal pemakanan rakyat...??? Adakah rakyat cuma makan beras @ sayuran je...???
4) Bagaimana dengan harga barangan lain...??? Sudah tentu harga barangan lain akan meningkat sehingga boleh membebankan seluruh rakyat.
5) Jika dilihat dari aspek perkhidmatan... cukai itu diperkenalkan...??? Adakah sistem perkhidmatan semakin baik sehingga rakyat terpaksa membayar cukai perkhidmatan...???
6) AYUH BERSEGERA BANGKIT BERSUARA WAHAI RAKYAT MALAYSIA... BERSAMA MEMBANTAH CUKAI BARANGAN DAN PERKHIDMATAN (GST)...

BERSATU TENTANG GST


Hampir 1/2 wakil rakyat BN tidak hadir dewan rakyat....!!!

1) Ini terbukti dengan melihat semua akhbar... menyatakan kehadiran wakil rakyat BN semasa undian meluluskan bajet 2010...
2) Sikap wakil rakyat BN amat dikesali...!!! Mereka seperti tidak mengendahkan sesi dewan rakyat yangmana disinilah wakil-wakil rakyat berkumpul untuk membincangkan hal-hal rakyat.
3) Setiap wakil rakyat perlu sedar bahawa hadirnya mereka semasa sesi dewan rakyat adalah menjadi kewajipan mereka... Ini adalah kerana rakyat yang telah memilih mereka semasa pilihanraya.
4) Suara wakil rakyat adalah suara rakyat... bukannya suara individu...
5) Setiap perlakuan @ perbuatan wakil rakyat sentiasa diperhatikan oleh rakyat...
6) Diharap wakil rakyat BN dapat bertindak sebagai wakil rakyat yang jujur, amanah, bijaksana...

PAS anggap 70 Ahli Parlimen BN boikot bajet Najib

1 comment:

  1. Pohon bacalah risalah dan ceramah oleh MIER dan semak siapa kah board of trustee MIER ini..apakah mereka orang BN..atau menyokong PKR..salah satu Board nya adalah Khalid Ibrahim..MB Selangor yang PAS puja bagai dewa..

    Kalau BN tipu rakyat, Kerajaan PR di P.Pinang juga tipu rakyat..war warkan beri air percuma..pas tu tarik balik..bukan itu tipu namanya

    ReplyDelete

 

blogger templates | Make Money Online