Wednesday, August 19, 2009

Kebajikan terserlah di pejabat agong PAS



1) Kebanyakan rakyat semakin merasai akan kewujudan pejabat agong PAS di Jalan Raja Laut, Kuala Lumpur. Pelbagai aktiviti & perancangan yg telah dilakukan oleh PAS dari semua peringkat dalam memperbaiki keadaan kehidupan masyarakat sekeliling.


2) Dalam usaha memuliakan penghulu segala hari iaitu hari jumaat… Semenjak 6 Julai 2007, pihak PAS telah menyediakan makanan kepada mereka yg daif secara percuma. Dan secara puratanya, beratus bungkusan makanan Disediakan.


3) Aktiviti sumbangan makanan ini telah menarik perhatian pelbagai golongan masyarakat sekitar KL seperti si pengemis, si fakir, yang tiada rumah, penagih dadah, pondan, pelacur dan kanak-kanak. Ada yg mengibaratkan bangunan pejabat agong PAS itu seolah-olah syurga pada setiap hari jumaat. Mereka setia menunggu di bangunan tersebut walaupun makanan masih belum terhidang pada masa yg telah ditetapkan.


4) Dalam menjalankan aktiviti ini, ianya telah mewujudkan suasana mesra rakyat… Dengan berlakunya suatu pergaulan antara rakyat & pimpinan… berborak-borak, gurau senda dll.


Makanan percuma Jumaat, santuni gelandangan ibu kota


1 comment:

  1. tahniah..kami terharu...bagus program ini...teruskan perjuangan...

    ReplyDelete

 

blogger templates | Make Money Online